مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 10:452017-08-13سياسي

رای اعتماد دولت را تقویت نمی کند!


نه رای اعتماد دادن فی نفسه می تواند خدمت به دولت محسوب شود و نه رای اعتماد ندادن! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: از میان وظایفی که قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داده، قانون گذاری و اعلام رای و نظر درباره وزرای پیشنهادی رییس جمهور و البته نظارت بر عملکرد آنها مهم ترین موارد هستند.

اگر نمایندگان مجلس به همین دو فقره به درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

درست عمل کردن در زمینه تقنین یعنی قوانین، با مطالعه و بررسی کافی و منطبق با نیاز جامعه و با نگاه همه جانبه تدوین وتصویب شوند.

درست عمل کردن در زمینه اعلام رای و نظر درباره وزرا یعنی دادن رای اعتماد یا عدم اعتماد بر مبنای شایسته سالاری بدون دخالت هر گونه منفعت شخصی یا گروهی یا جناحی.

در مورد استیضاح وزرا هم معیار باید همین باشد و هیچ نماینده ای منافع شخصی و گروهی و جناحی یا حتی نظر شخصی خود را در این امر دخالت ندهد.

تعدادی از وزرای دولت یازدهم که از کارآمدترین ها هستند و کارنامه های درخشانی دارند، به دلیل توقعات بیجا و فشارهای سیاسی زیادی که به آنها وارد شد، تمایلی به ادامه کار در دولت دوازدهم نداشتند و صرفاً با اصرار شخص رییس جمهور و عده ای از صاحبنظران دلسوز حاضر شدند در دولت دوازدهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رای اعتماد دولت را تقویت نمی کند!

رای اعتماد دولت را تقویت نمی کند!