مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1396 ساعت 12:362017-09-02اقتصادي

گرامیداشت عید قربان در ترکمنستان+تصاویر


عید سعید قربان در ترکمنستان ساعتی پیش با اقامه نماز جماعت عید قربان در تمامی مساجد این کشور با شکوه خاصی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار " در عشق آباد، عید سعید قربان در ترکمنستان ساعتی پیش با اقامه نماز جماعت عید قربان در تمامی مساجد این کشور با شکوه خاصی برگزار شد.

سپس آیین های عید سعید قربان با ذبح حیوانات قربانی در محل خرید و فروش و ذبح قربانی در محلات تعیین شده در عشق آباد و حومه آن آغاز شد.

ساکنان شهر عشق آباد به این مناطق رفته و حیوان دلخواه خود را با قیمت های مناسبت خریداری و در شرایط کاملا بهداشتی ذبح کردند.

جشن مردمی و اجتماعی نیز در پارک ها و مکان های عمومی در شهر عشق آباد با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و قرائت پیام تبریک قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به مناسبت عید قربان برگزار شده به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

یکی از آداب و رسوم مردم مسلمان ترکمنستان در ایام عید قربان علاوه بر قربانی کردن و پختن شیرینی برگزاری بازی های محلی در این کشور است.

در روزهای ایام عید قربان انجام بازی های محلی و تاب بازی در میان کودکان، نوجوانان و حتی جوانان از آیین های سنتی مردم این کشور است که همه ساله در سطح دولتی و مردمی به صورت گسترده در نقاط مختلف ترکمنستان برگزار می ‏شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت عید قربان در ترکمنستان+تصاویر

گرامیداشت عید قربان در ترکمنستان+تصاویر