مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1396 ساعت 08:352017-12-06اقتصادي

راه باز سرمایه گذاری در آب و برق


در حال حاضر وزارت نیرو 70 پروژه بزرگ توسط بخش خصوصی در کشورهای مختلف در دست اجرا دارد و بر اساسس آخرین آمار سال گذشته قرارداد 28 طرح بزرگ در حوزه آب و فاضلاب به صورت BOT بسته شد و تنها شرطوزارت نیرو برای جذب بخش خصوصی استفاده از پتانسیل های داخلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،یکی از مشکلات اصلی کشور وابستگی شدید بخش خصوصی به دولت و در عین حال وابستگی دولت به منابع نفتی شناخته شده به همین دلیل تأمین اعتبارات طرح ها به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شده و این باعث ایجاد موانعی در زنجیره تولید شده است.

از سوی دیگر دسترسی به سوخت ارزان قیمت و نیروی انسانی تحصیل کرده از جمله مزیت نسبی در سطح ملی برای ما شناخته می شود باید توجه داشته باشیم که ایران دارای یک جایگاه ژئوپلیتیک خوب است و عمده کشورهای همسایه نیازمند محصولات این کشور هستند، مطمئناً با توجه به کاهش قیمت نفت و انتظار کاهش بیشتر آن در سال های آتی، درآمدهای دولت برای راهبری بسیاری از پروژه های عمرانی کاهش می یابد؛ بنابراین صنعت آب و برق بایستی به دنبال خوداتکایی این صنعت از نظر اقتصادی حرکت کند.

همچنین باید به این موضوع نیز توجه کرد که کار مجموعه های دولتی، سیاست گذاری و تسهیل گری در امور مختلف کشور است و این مجموعه ها می بایست از مداخله در امور اقتصادی پرهیز کند البته وزارت نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه باز سرمایه گذاری در آب و برق

راه باز سرمایه گذاری در آب و برق