مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1396 ساعت 12:252017-12-20سياسي

7 سالگی هدفمندی یارانه ها را جشن بگیریم!؟


"محمود احمدی نژاد" آغازگر طرحی بود که با گذشت هفت سال بازمانده اصلی آن هزینه های سرسام آور و سرگردانی برای جمع کردن بساط پهن شده ای است که دست به دست می چرخد و به نتیجه ای نمی رسد.

- شاید زمانی که رییس جمهوری دولت دهم با لبخند در رسانه ملی حاضر و از شروع طرحی که در دستور کار قرار داده بود خبر می داد، تصور هم نمی کرد جریانی را کلید می زند که حتی دولت های بعد از او هم نتوانند به راحتی از باتلاقش خارج شده و بعد از گذشت چند سال همچنان در آن دست و پا بزنند، هر چند سازوکاری که دولت اجرای قانون را بر پایه آن گذاشته بود عواقبی قابل تصور داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز همزمان با 29 آذر ماه قانون هدفمندی یارانه ها وارد هشتمین سال از شروع خود شد.

دولت نهم با هدف اجرای طرح تحول اقتصادی لایحه ای را به مجلس برد و با وجود اختلاف نظرهایی که در مورد آن وجود داشت سرانجام با رای نهایی شورای نگهبان در دی ماه 1388 مصوب شد.

اساس این قانون (16) ماده ای اصلاح رویه پرداخت یارانه و به عبارتی حذف تدریجی سوبسید از مواد سوختی، خوراکی، آب، برق، گاز و سایر اقلام و توزیع درآمد حاصل از تغییر قیمت حامل های انرژی تا 50 درصد به صورت نقدی و غیرنقدی بین خانوارها، 30 درصد در بخش های تولیدی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت جامعه و 20 درصد مانده هم برای تامین بخشی از هزینه های دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 سالگی هدفمندی یارانه ها را جشن بگیریم!؟

7 سالگی هدفمندی یارانه ها را جشن بگیریم!؟