مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 اسفند 1396 ساعت 11:552018-03-02اقتصادي

بادگیرهای یزد در دستان اعراب دوبی!


شیخ نشینان امارات با استفاده از معماری های یزد و بستک استان هرمزگان اقدام به احداث و بازسازی بادگیرها در شهر دوبی کرده که باعث ایجاد یکی از جذابیت های گردشگردی در این شیخ نشین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، اعراب در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بخصوص شیخ نشینان امارات متحده عربی در چند سال اخیر با هر تلاشی اقدام به ایجاد و احداث جذابیت های ساختگی به منظور جذب گردشگران و توریست ها از نقاط مختلف جهان می کنند که یکی از این جذابیت های ساختگی بادگیرهای یزد و شهر بستک استان هرمزگان است که در شیخ نشین دوبی در حال گسترش است و باعث جذب سالانه هزاران گردشگر خارجی شده است.

محله بستکیه – جایگاه ویژه بادگیرهای دوبی بستکیه محله ای است در شرق شهر دوبی در امتداد آبراهه (خور دوبی ) به طول تقریبی 300 متر وبه عرض 100 متر که تمامی این محله مزین شده به بادگیرها، دربهای چوبی و گچ بری هایی با معماری ایرانی ـ اسلامی که این محله یکی از مکان های اصلی جذب گردشگران خارجی ها شده است.

این محله از سالهای 1890 میلادی به بعد توسط مهاجران ایرانی که از بندر لنگه و به خصوص از شهر بستک واقع در استان هرمزگان به دوبی می آمدند بنا شده و به همین سبب آن را بستکیه می گویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بادگیرهای یزد در دستان اعراب دوبی!

بادگیرهای یزد در دستان اعراب دوبی!