مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1396 ساعت 00:012018-03-06بين الملل

مهدی فضائلی ایران، راهبرد امنیت ملی آمریکا و گستاخی فرانسه!


کدام عقل سلیمی می پذیرد، کشوری شما را دشمن خود بداند و در سند راهبردی خود ارتقای توان موشکی اش را با تمرکز بر شما طراحی کند و آنگاه از شما بخواهد که توان دفاعیتان را کاهش دهید؟! - به گزارش سایت قطره و به نقل از" مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به گستاخی وزیر خارجه فرانسه، نوشت: سند چهارساله " راهبرد امنیت ملی آمریکا 2018" با تاکید بر شعار " آمریکا نخست" در 27 آذر سال 96 از سوی ترامپ ارائه شد.

" محافظت از آمریکا و سبک زندگی آمریکایی"،"ارتقاء و ترویج رفاه آمریکایی"،" دستیابی به صلح از طریق قدرت" و "پیشبرد منافع ایالات متحده آمریکا در سراسر جهان رقابتی" ، چهار اصل اساسی در این راهبرد است.

در این سند شصت و هشت صفحه ای که با ادبیاتی ژورنالیستی و با هیاهو منتشر شد، نکات در خور توجه متعددی وجود دارد که در ادامه به پنج مورد آنها می پردازم.

نخست اینکه، در این سند، هیجده مرتبه از ایران با تعابیری یاد شده که شاید واژه "دشمن" محترمانه ترین آنها باشد!و این در حالی است که هنوز در کشور ما هستند افرادی که از بکار بردن واژه "دشمن" برای آمریکا تردید دارند و با پُزهای روشنفکر مآبانه گمان میکنند با تغییر واژه گان می توانند واقعیت را تغییر دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی فضائلی ایران، راهبرد امنیت ملی آمریکا و گستاخی فرانسه!

مهدی فضائلی ایران، راهبرد امنیت ملی آمریکا و گستاخی فرانسه!