مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1397 ساعت 12:302018-06-10اجتماعي

تلاش مسئولان بافق برای مخفی نگاه داشتن یک جاذبه طبیعی!


رییس محیط زیست شهرستان بافق با اشاره به لازمه ناشناخته ماندن غار الماس در این شهرستان، می گوید: لازمه رسانه ای شدن و شناساندن این جاذبه ی طبیعی، - ارتقای فرهنگ عمومی نحوه برخورد با این جاذبه هاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غار چیل معروف به غار الماس یکی از جاذبه های شگرف و کمتر شناخته شده ی طبیعی استان یزد در دل کویر بافق است.

با توجه به واقع شدن این غار در عمق 150 متری از سطح زمین، غارنوردی در این محل بسیار دشوار و نیازمند تبهر و مهارت های تخصصی غارنوردان است ولی جاذبه های آن چنان چشم نواز و زیباست که انسان را از تحمل این دشواری و سختی، پشیمان نمی کند.

با این وجود مسئولان شهرستان بافق تلاش می کنند که برای حفاظت از این جاذبه بکر طبیعی، همچنان آن را از دسترس علاقمندان و گردشگران دور نگه دارند و ناشناخته ماندن آن را حفظ کنند.

سید جلال موسوی رییس محیط زیست شهرستان بافق در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در این رابطه اظهار می کند: غار الماس که عنوان دقیق آن غار چیل است در روستای درگون کوچیل قرار دارد و از جاذبه های طبیعی غنی و حیرت انگیز شهرستان کویری بافق محسوب می شود.

وی در مورد ویژگی های این غار می گوید: ورودی این غار برخلاف ورودی اکثر غارها، به شکل عمودی است و حدود شش متر شیب منفی دارد به نحوی که غارنوردی در این محل برای افراد عادی به راحتی ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش مسئولان بافق برای مخفی نگاه داشتن یک جاذبه طبیعی!

تلاش مسئولان بافق برای مخفی نگاه داشتن یک جاذبه طبیعی!