مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 خرداد 1397 ساعت 19:452018-06-16اقتصادي

کارگران افغان در حال ترک ایران هستند؟


افغان ها به تدریج تمایل خود را برای کار در ایران از دست داده اند و بر اساس مشاهدات به شکل قانونی وغیرقانونی به دیگر کشورها از جمله اروپا می روند؛ - چرا که ارزش ریال ایران در حال کاهش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشانه های مهاجرت کارگران افغانستانی ساکن ایران به کشورهای دیگر از اخبار مورد توجه امروز اقتصادی بود.

زمانی که واحد پول ایران نسبت به "افغانی" ارزش بالایی داشت حجم مهاجرت از کشور همسایه شرقی به ایران بالا گرفت؛ تا جایی که بر اساس برخی گزارش ها 3 میلیون افغانی در ایران زندگی می کنند که این رقم حدود 11 درصد جمعیت افغانستان را شامل می شود.

اما آنها به تدریج برای کسب درآمد بیشتر به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و حاشیه خلیج فارس رفته اند.

امروز رییس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت گفته است: در ماه های گذشته به دنبال افزایش نرخ ارز شرایطی پیش آمده که اشتغال در ایران به مانند سابق برای افغان ها جذابیت ندارد"؛ چرا که پولی که آنها می توانند برای خانواده خود در افغانستان بفرستند نسبت به گذشته کاهش یافته است.

محمدمهدی جوانمرد قصاب در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که مهاجرت افغان ها تا چه اندازه می تواند از صادرات ایران به افغانستان بکاهد، گفت: در حالت کلی شاید تاثیر خاصی در این بخش وجود نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگران افغان در حال ترک ایران هستند؟

کارگران افغان در حال ترک ایران هستند؟