مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 تیر 1397 ساعت 19:002018-07-03اقتصادي

بهره گیری از اینترنت اشیا برای بهینه سازی مصرف انرژی


معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت مسئله مصرف انرژی، گفت: در زمینه شدت و بهره وری مصرف انرژی دچار مشکل هستیم و متاسفانه با وجود اینکه سالیان سال است نهادهای پژوهشی و دانشگاه ها این موضوع را متذکر شده اند، - هنوز هم در این زمینه شاهد معضلاتی هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا پورعابدی در اختتامیه جشنواره طراحی ساختمان انرژی صفر که عصر امروز (سه شنبه) در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، به شرح برخی از فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه انرژی پرداخته و بر ظرفیت های جهاد دانشگاهی در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی تاکید کرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در کشور منابع انرژی ارزان وجود دارند تصریح کرد: با وجود این منابع متولیان به عرصه رفع مشکلات بهره وری مصرف ورود نکرده اند و امروز شاهد معضلات ناشی از این امر هستیم.

پورعابدی با اشاره به میزان بالای تولید علم در ایران گفت: متاسفانه در جامعه دانشگاهی ما نیز باوجود شتاب تولید علم، دانشگاهیان آنچنان به مسئله انرژی نپرداخته اند و اگر دانشگاهیان و محققان، تولیدات علمی نیز در این زمینه داشته اند آنچنان راهگشا نبوده است.

وی با اشاره به وسعت جهاد دانشگاهی و گستره آن در سراسر کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به رسالتی که دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از اینترنت اشیا برای بهینه سازی مصرف انرژی

بهره گیری از اینترنت اشیا برای بهینه سازی مصرف انرژی