مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 تیر 1397 ساعت 12:462018-07-10سياسي

نتیجه 2 رفتار چاپلوسانه؛ یک اقدام قاطعانه، یک همراهی کرنشانه!


چاپلوسی و غالیگری، فرهنگی است که شاید این روزها در بخشی از بدنه جامعه ایرانی رخنه کرده است و همه باید تلاش کنند تا این فرهنگ غلط از جامعه رخت بربندد.

- اما شاید این خبرها همه واقعیت امروز جامعه ما نباشد؛ قطعاً ورود زمینه های ریاکاری و چاپلوسی که در فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی همواره مورد مذمت قرار گرفته است، را باید بیش از این ها موشکافی و واکاوی کرد که البته در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت؛ اما به واقع، وظیفه ما امروز در مقابل این رفتارهای ناپسند چیست؟ اقدامی قاطعانه در پاسخ به رفتاری چاپلوسانه در بررسی رفتارهای چاپلوسانه برخی در جامعه امروز که به طور مشخص، این رفتارها بیشتر در میان مدیران میانی نسبت به مدیران بالادست دیده می شود، شاید بهترین ارجاع، توجه دادن به سخن گوهربار امام علی (ع) باشد که می فرمایند إیاک و المَلَقَ؛ فإنّ المَلَقَ لَیس من خَلائقِ الإیمانِ یعنی از چاپلوسی بپرهیز؛ چاپلوسی از خصلت های ایمان نیست  (غررالحکم: 2696).

در این میان، شاید بتوان نتیجه ضمنی گرفت که فرد چاپلوس در هر مقام و رده ای، در بخشی از باورهای ایمانی طبق فرموده مولای متقیان، حضرت علی (ع) دچار مشکل است و رعایت حقوق امت، لازم می نماید که چنین افرادی تا زمان اصلاح رفتارهای خود، از قدرت، منصب و حکمرانی به دور باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه 2 رفتار چاپلوسانه؛ یک اقدام قاطعانه، یک همراهی کرنشانه!

نتیجه 2 رفتار چاپلوسانه؛ یک اقدام قاطعانه، یک همراهی کرنشانه!