مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 15:552018-07-15سياسي

زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است


عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) گفت: زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه و مقام والایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی ظهر امروز در دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: زن در دین مبین اسلام مورد تکریم قرار گرفته و اسلام نگاه ویژه ای به حقوق زن دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: قبل از اسلام و در دوران جاهلیت، وجود دختر را مایه شرمندگی می دانستند و دختران را زنده به گور می کردند.

متاسفانه برخی از روایات از طریق یهود وارد فرهنگ اسلام شد و به نظر می رسد در راستای تضعیف جایگاه زنان باشد در این باره همه اندیشمندان مسلمان شیعی و اهل سنت باید در این باره نگاه ویژه ای به سند روایات داشته باشند.

قزوینی یادآور شد: همچنین وهابیت برای هجمه به فرهنگ اهل بیت(ع) و تشیع از بسیاری از روایات نادرست استفاده می کند که در آن زنان مورد مذمت قرار می گیرند.

وی بیان کرد: زن و مرد دارای تفاوت هایی در ویژگی های فیزیولوژیکی، روحی و روانی هستند، ضمن اینکه دارای اشتراکات تکوینی و تشریعی هستند اما این تفاوت ها به معنای برتری دیگری نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است

زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است