مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 شهریور 1397 ساعت 03:502018-09-02اقتصادي

فیروزه ایران همچنان به نام و کام ترک ها!


فیروزه ایران که بهترین نوع این سنگ قیمتی در جهان شناخته شده، به دلیل نداشتن دستگاه های مناسب تراش، به صورت خام و با سود اندک به ترکیه می رود و از آنجا به نام این کشور در بازارهای جهانی عرضه می شود که ارزش افزوده بالایی برای ترک ها ایجادکرده و معدن کاران .

- فیروزه ایران که بهترین نوع این سنگ قیمتی در جهان شناخته شده، به دلیل نداشتن دستگاه های مناسب تراش، به صورت خام و با سود اندک به ترکیه می رود و از آنجا به نام این کشور در بازارهای جهانی عرضه می شود که ارزش افزوده بالایی برای ترک ها ایجادکرده و معدن کاران ایرانی را بی نصیب گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهترین نوع فیروزه در ایران وجود دارد و منبع اصلی فیروزه آسیایی را ایران اعلام می کنند.

پس از ایران، این جواهر آبی رنگ در شمال آفریقا، استرالیا و سیبری یافت می شود و در جنوب غربی قاره آمریکا نیز معادن با ارزشی از این سنگ معدنی زیبا وجود دارد که قرن هاست سرخ پوستان از این معادن برداشت می کنند.

کشورهای دیگر مثل پرو، چندین کشور در آمریکای لاتین و مصر هم فیروزه دارند اما فیروزه ایران به دلیل درخشندگی و زیبایی خاصی که دارد، متفاوت است باتوجه به اینکه از زمان های دور و در فرهنگ های باستانی آسیا و شمال آفریقا، این سنگ ارزشمند در جواهرات مورد استفاده قرار گرفته و همچنان هم جایگاه وال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیروزه ایران همچنان به نام و کام ترک ها!

فیروزه ایران همچنان به نام و کام ترک ها!