مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مهر 1397 ساعت 12:152018-09-30سياسي

FATF بدتره یا NPT؟


ما با بدترین بخش این توافقات بین المللی که حضور در سازمان ملل و پذیرش شورای امنیت باشد همراه شده ایم و حتی حق عضویت می دهیم، چگونه است که نسبت به سایر بخش های آن معترضیم و تا این حد لجاجت بیهوده می کنیم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها زیاد می بینیم که عده ای در کوی و برزن یا روزنامه شعارهای عجیب و غریبی را علیه FATF می دهند؛ به طوری که این ذهنیت پیش می آید که همه بدبختی های عالم و آدم به ویژه ایران از مقررات FATF است.

تردیدی نیست که اگر از همه آنان که کاغذی را علیه این مفهوم در خیابان به دست گرفته اند، بپرسید که اصلا این FATF چی چی هست، بعید است که حتی یک نفر آنان نیز قادر به شرح این مساله و علت بد بودن آن باشد.

البته تا اینجا مساله عجیبی نیست زیرا بسیاری از کسانی هم که طرفدار آن هستند و از تصویب قانون ذی ربط دفاع می کنند نیز درک کارشناسانه و عمیقی از ماجرا ندارند.

پس چرا این دو گروه نسبت به موضوعی که درک و فهم دقیقی ندارند تا این حد جدی هستند و قاطعانه اظهار نظر می کنند؟ آیا این کار از سوی دو طرف موافق و مخالف نابخردانه است، پاسخ منفی است، زیرا موافقت یا مخالفت با FATF یا امور مشابه بازتاب موافقت یا مخالفت با موضوع دیگری است که نسبت به آن آگاهی نسبی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

FATF بدتره یا NPT؟

FATF بدتره یا NPT؟