مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 09:252018-10-17فرهنگي

جایزه بوکر 2018 به «مرد شیری» رسید


«آنا برنز» به عنوان اولبن نویسنده اهل کشور ایرلند شمالی موفق شد با رمان «مرد شیری» جایزه معتبر من بوکر سال 2018 را از آن خود کند.

- آنا برنز به عنوان اولبن نویسنده اهل کشور ایرلند شمالی موفق شد با رمان مرد شیری جایزه معتبر من بوکر سال 2018 را از آن خود کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، هیئت داوران جایزه ادبی بوکر که امسال با توجه به برگزار نشدن جایزه نوبل ادبیات از اهمیت بالاتری نیز برخوردار بود، به اتفاق آراء رمان مرد شیری نوشته آنا برنز را شایسته دریافت جایزه 50 هزار پوندی بهترین اثر داستانی معرفی کردند.

این رمان درباره زنی جوان است که از سوی مردی قدرتمند آزار و اذیت می شود.

داستان رمان مرد شیری که سومین کتاب برنز محسوب می شود، از زاویه دیدی دختری 18 ساله و بدون نام روایت می شود به نام مستعار خواهر وسطی که خود توسط یک فرد شبه نظامی که بسیار از او بزرگ تر است و مرد شیری نام دارد، تعقیب می شود.

کوام آنتونی آپیا رییس هیات داوران جایزه بوکر 2018، رمان مرد شیری را به طرزی بارونکردنی، اورجینال و اصیل معرفی کرد و گفت: هیچ یک از ما تاکنون چنین داستانی نخوانده بودیم و صدای متمایز آنا برنز در این رمان افکار و فرم های متداول را در نثری شگفت آور و عمیق به چالش می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه بوکر 2018 به «مرد شیری» رسید

جایزه بوکر 2018 به «مرد شیری» رسید