مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آبان 1397 ساعت 11:412018-11-11پزشكي

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: «اعتیاد» اولین عامل شیوع «هپاتیت» است


استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی اولین عامل شیوع بیماری هپاتیت است و مصرف کنندگان این مواد به ویژه نوجوانان و جوانان در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید مؤید علویان، استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اظهار داشت: امروزه، مواد مخدر صنعتی و شیمیایی، موادی با حجم کم، مسمومیت بالا و درمان پذیری بسیار دشوار بوده و مخدرهای صنعتی در واقع ترکیبی از مخدرهای سنتی با مواد شیمیایی هستند.

وی افزود: اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی اولین عامل شیوع بیماری هپاتیت است و مصرف کنندگان این مواد به ویژه نوجوانان و جوانان در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

این متخصص بیماری عفونی ادامه داد: اعتیاد یک بیماری است که برای جلوگیری از گسترش و پیشگیری از آن باید علت های آن شناسایی شوند؛ به عبارت دیگر همان طور که یک پزشک برای درمان یک بیماری ابتدا به سراغ عوامل به وجود آورنده آن بیماری می رود، اعتیاد نیز چنین است.

این که امروزه معتادان نوع مواد مصرفی خود را از مواد سنتی به صنعتی تغییر داده اند هم عوامل متعدد دارد.

علویان تصریح کرد: مواد مخدر صنعتی و شیمیایی یکی از عوامل موثر در بروز بزهکاری، انحرافات اجتماعی و آسیب های اجتماعی است که از آسیب های جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: «اعتیاد» اولین عامل شیوع «هپاتیت» است

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: «اعتیاد» اولین عامل شیوع «هپاتیت» است