مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 10:502018-11-14پزشكي

مراقب باشید، تب مالت در کمین است!


شیر و پنیر سنتی از سایر لبنیات سنتی خطرناک تر هستند، چرا که در صورت جوشانده نشدن ممکن است به راحتی تب مالت و سل را منتقل کند.

- ​رییس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: شیر و پنیر سنتی از سایر لبنیات سنتی خطرناک تر هستند، چرا که در صورت جوشانده نشدن ممکن است به راحتی تب مالت و سل را منتقل کند.

محمد راه انجام در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در کشورهای توسعه‎ یافته صددرصد شیر، گوشت و فرآوردههای آن ها تحت نظارت دامپزشکی بوده اما در کشور ما فقط زمانی که خام هستند دامپزشکی می ‎ تواند دخالت کند و وقتی به فرآورده و محصولات ثانوی تبدیل می ‎ شود به وزارت بهداشت مربوط می ‎ شود.

وی افزود: شیر خارج شده از بدن دام یک درجه از دمای بدن گرم ‎ تر بوده و 38 درجه است که بهترین شرایط برای رشد میکروب ‎ ها و عوامل بیماری ‎ زا است.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: معیار اصلی در تعیین کفایت پاستوریزاسیون شیر، نابودی میکروب هایی است که عامل بیماری های مشترک دام و انسان هستند که مهم ترین آن ها باکتری های عامل تب مالت و تب کیو است.

راه انجام ادامه داد: شیر و پنیر سنتی از سایر لبنیات سنتی خطرناک تر هستند، چرا که این شیر در صورتی که جوشانده نشود، ممکن است به راحتی تب مالت و سل را منتقل کند و حتی ظرفی که در آن شیر نگهداری می شود را نیز آلوده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب باشید، تب مالت در کمین است!

مراقب باشید، تب مالت در کمین است!