مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آذر 1397 ساعت 10:212018-11-26سياسي

استقبال پاکستان از بازگشایی گذرگاه مرزی کرتارپور با هند


وزیر امور خارجه پاکستان شرکت مقامات هندی در مراسم بازگشایی گذرگاه مرزی کرتارپور برای تردد پیروان آیین سیک را اقدامی مثبت دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان شرکت وزرای هند در مراسم بازگشایی گذرگاه مرزی کرتارپور برای تردد پیروان آیین سیک را اقدامی مثبت دانست.

قریشی با ارسال نامه کتبی به سوشما سوراج همتای هندی خود از وی درخواست کرد که در مراسم افتتاح گذرگاه مرزی کرتارپور شرکت کند اما وی پاسخ داد به علت شرکت در یک جلسه انتخاباتی نمی تواند در این مراسم حضو داشته باشد.

سوراج تأکید کرد: به احساسات مذهبی سیک ها احترام می گذارد بنابراین وزیر صنعت و وزیر مسکن هند به نمایندگی از این کشور در مراسم افتتاح گذرگاه کرتارپور شرکت می کنند.

نوجوت سینگ کاپیتان سابق تیم بازی کریکت هند با پذیرفتن دعوت پاکستان در مراسم افتتاح گذرگاه مرزی کرتارپور شرکت می کند.

نوجوت سینگ که شرکت وی در مراسم ادای سوگند عمران خان خبرساز شده بود افتتاح گذرگاه کرتارپور را اقدامی مثبت در راستای برقراری صلح بین دو کشور پاکستان و هند دانست.

قرار است عمران خان نخست وزیر پاکستان گذرگاه مرزی کرتارپو را که منطقه گورداسپور هند را به معبد سیک ها در منطقه کرتارپور پاکستان وصل می کند افتتاح کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال پاکستان از بازگشایی گذرگاه مرزی کرتارپور با هند

استقبال پاکستان از بازگشایی گذرگاه مرزی کرتارپور با هند