مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آذر 1397 ساعت 14:252018-11-30فرهنگي

پرفروش ترین رمان های ایرانی در 5 دهه اخیر


ادبیات و جامعه، هر دو در حال تحرک و تحول هستند و بر هم تاثیر متقابل می گذارند؛ نویسنده تحت تاثیر محیط و زمانی است که در آن زندگی می کند و منطبق با آن شرایط دست به آفرینش ادبی می زند و بی تردید جامعه در پدیدآوردن آن اثر دخالت مستقیم دارد و بر تفکر و احساسات نویسنده موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهیختگان با این مقدمه نوشت: شاید برای شما جذاب باشد که بدانید چه اتفاقی در سیر داستان نویسی ایران افتاده است؛ اینکه مثلا در دهه 70 چه کتابی پرمخاطب بوده و چه نویسنده ای برای مردم جذاب بوده و به دنبال کتاب هایش می رفتند و تا کتابی منتشر می شد، به سراغش می رفتند.

به بهانه هفته کتاب و کتاب خوانی قصه آدم ها و کتاب ها و خواندن آنها در فاصله چهار دهه بین سال های 58 تا 97 را در این گزارش بررسی کردیم.

خواستیم تا ببینیم چه اتفاقی در ادبیات داستانی ایران پس از انقلاب افتاده است.

دهه 50 در سال های 1358 تا 1359 به گواهی آمار موجود، 18 رمان و داستان بلند نوشته و در بازار نشر سال های ابتدای انقلاب عرضه شده است.

رمان هایی چون آتش بدون دود ، نوشته نادر ابراهیمی، طاغوت در یک جزیره ناشناس نویسنده محمود حکیمی، سلول 18 علی اشرف درویشیان، جای خالی سلوچ نویسنده محمود دولت آبادی، خون پای نخل نویسنده جمشید فاروقی، فیل در تاریکی نوشته قاسم هاشمی نژاد و رقص رنج نوشته خسرو نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرفروش ترین رمان های ایرانی در 5 دهه اخیر

پرفروش ترین رمان های ایرانی در 5 دهه اخیر