مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 دی 1397 ساعت 08:302018-12-24سياسي

کشف ثروت هنگفت بنیانگذار ساواک پس از 60 سال


سپهبد تیمور بختیار فرماندار نظامی تهران در دهه 30 خورشیدی و اولین رییس ساواک در بدو تأسیس (1335) نامی آشنا و پرماجرا در تاریخ معاصر ایران است.

- سپهبد تیمور بختیار فرماندار نظامی تهران در دهه 30 خورشیدی و اولین رییس ساواک در بدو تأسیس (1335) نامی آشنا و پرماجرا در تاریخ معاصر ایران است.

اما نه تنها به خاطر دستور بازداشت و قتل یا اقدام شخص او در به شهادت رساندن سید عبدالحسین واحدی یا قتل خود او در دیاله عراق که به دلیل ثروت اندوزی هم شهرت داشت تا جایی که پیش از انقلاب هم اموال او را گرفتند.

مهم ترین ثروت او اما پنهان مانده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران در ادامه نوشت: شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران به نفع ستاد اجرایی فرمان امام رأی داد و حکم ابطال وقف نامه موقوفه گلشهر مشهور به علی حاجی ترخانی را صادر کرد و بدین ترتیب ثروت هنگفت سپهبد تیمور بختیار بنیانگذار و اولین رییس سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) و فرماندار نظامی تهران (در زمان دستگیری دکتر فاطمی و رهبران فداییان اسلام) که طی 60 سال شناسایی نشده و پنهان مانده بود، کشف شد.

این در حالی است که در رژیم شاه و در زمان حیات تیمور بختیار و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم شاهنشاهی کمتر کسی خبر داشت که بنیانگذار ساواک حدود 150 هکتار زمین در گلشهر کرج داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ثروت هنگفت بنیانگذار ساواک پس از 60 سال

کشف ثروت هنگفت بنیانگذار ساواک پس از 60 سال