مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 دی 1397 ساعت 16:102018-12-24اقتصادي

بانکداری اسلامی پول های مجازی را می پذیرد؟


عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه پول های مجازی اعتباری است، گفت: رمز ارز کاغذی نیست و باید زمینه اعتماد عمومی و ایجاد مال عمومی را در آن فراهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،حجت الاسلام سیدعباس موسویان با اشاره به ضرورت اعتمادسازی رمزارزها در میان مردم، اظهار کرد: اگر توانستیم یک مال عمومی طراحی کنیم که مردم حاضر باشند به صورت مستمر و گسترده در مقابل ش مال شان را بدهند، در آن صورت پول در جامعه شکل می گیرد و این کار با اقبال سرمایه گذاری یک گروه ریسک پذیر در جامعه فرق می کند.

وی با اشاره به ذات و ماهیت اصلی ارزهای رمزینه، گفت: تا چندی قبل با پول هایی مواجه بودیم که یا ارزش ذاتی دارند، یا ترکیبی از ارزش ذاتی و اعتبار هستند یا محض اعتبار، اما یک پشتوانه معتبری پشت آن هست که مسئولیت کار را برعهده گرفته و اصطلاحا مدافع ارزش پول محسوب می شود که در مواقع خاصی هم مسئولیتش را به شکل های مختلف ایفا می کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، عضو شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به شکل گیری رمزارزها در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: در دهه اخیر یک جهش جدیدی در حال شکل گرفتن بود و آن این است که پولی دارد به وجود می آید که پشتوانه معتبر خاصی ندارد و اعتبارکننده، مسئولیتی در قبال اعتبارش ندارد و آن پول های مجازی است که امروزه مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانکداری اسلامی پول های مجازی را می پذیرد؟

بانکداری اسلامی پول های مجازی را می پذیرد؟