مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 دی 1397 ساعت 14:452019-01-11سياسي

هاشمی رفسنجانی؛ هم «اثر»، هم «نهاد» و هم «راه»


می توان شعر سهراب در توصیف فروغ را درباره هاشمی رفسنجانی تکرار کرد.

هر چند پیگیر شعر و شاعری نبود و عالم واقع را ترجیح می داد: بزرگ بود و از اهالی امروز و با افق های باز نسبت داشت - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران نوشت: رییس جمهور روحانی در کنگره دومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی سنگ تمام گذاشت و چه بسا بتوان گفت نکته ناگفته ای باقی نگذاشت و جز این هم از او انتظار نمی رفت.

بدین ترتیب می توان گفت تا اندازه زیادی سال گذشته را جبران کرد که از او انتقاد شد چرا به همایش نرفته هر چند در برنامه دیگری شرکت کرد.

اشارات روحانی به نقش هاشمی رفسنجانی در پایان جنگ و فناوری هسته ای و اعتدال سیاسی و علاقه به ایران مدرن نیاز به تکرار ندارد.

طبیعی است که در مراسم بزرگداشت و دومین سالگرد سخنرانان در ستایش بگویند و آن هم وقتی ناطق، حسن روحانی باشد که در سیاست چنان که خود گفته است دو نفر را الگو قرار داد: اولی سید محمد بهشتی و دومی اکبر هاشمی رفسنجانی و به همین خاطر در سخنرانی امروز بارها از شهید بهشتی نیز نام برد.

علاقه و سابقه روحانی با بهشتی چنان بود که می توان گفت اگر آیت الله بهشتی در هفتم تیر 1360 به شهادت نرسیده بود، به احتمال زیاد بیشتر به او نزدیک بود تا هاشمی رفسنجانی اما آن اتفاق هم سبب شد که روحانی و هاشمی نزدیک تر شوند و از این رو به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی رفسنجانی؛ هم «اثر»، هم «نهاد» و هم «راه»

هاشمی رفسنجانی؛ هم «اثر»، هم «نهاد» و هم «راه»