مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 12:402019-02-16سياسي

البرادعی: تغییرات صورت گرفته در قانون اساسی مصر باطل است


سیاستمدار مصری و رییس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تغییرات انجام شده در قانون اساسی مصر باطل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد البرادعی، سیاستمدار مصری و رییس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به موافقت پارلمان این کشور با اصلاحات قانون اساسی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تغییرات انجام شده در قانون اساسی باطل است خواه با آن مخالفت شود یا موافقت، چرا که مهم ترین اصول قانون اساسی از جمله استقلال میان قدرت ها و تبادل قدرت را زیر پا می گذارد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد البرادعی در ادامه گفت: در خصوص اصول آمرانه نمی توان همه پرسی برگزار کرد.

این سیاستمدار مصری همچنین تصریح کرد: آیا می توان مثلاً درباره امکان برده داری یا تبعیض نژادی همه پرسی برگزار کرد؟! البرادعی در دوره عدلی منصور در سال 2013 در پست معاون رییس جمهوری مشغول به کار بود و یکی از مهم ترین چهره های سرشناس انقلاب ژانویه 2011 میلادی مصر بود.

از جمله بندهای پیشنهادی اصلاح قانون اساسی مصر تمدید مدت ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال است که بنا به گفته مخالفان این کشور هدف از اجرای این اصلاحات باقی ماندن عبدالفتاح سیسی، در پست ریاست جمهوری و لغو ممنوعیت نامزدی رییس جمهوری کنونی برای دوره های جدید ریاست جمهوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

البرادعی: تغییرات صورت گرفته در قانون اساسی مصر باطل است

البرادعی: تغییرات صورت گرفته در قانون اساسی مصر باطل است