مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 فروردین 1398 ساعت 14:452019-03-21سياسي

چه کنیم سفرهای نوروزی هدر نرود؟


سفر ملزوماتی دارد؛ باید با علم و آگاهی به آن پرداخت تا بی ثمر و منجر به اتلاف وقت و هدررفت هزینه های مادی و معنوی نشود.

اما این ملزوما چیست؟ - منوچهر جهانیان، رییس دانشکده علوم گردشگری در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده با عنوان نوروز؛ جلوه ای از شکوه و عظمت میراث فرهنگی غنی ایرانیان نوشته است: مطلع و آغاز سال در میان ملت ها و اقوام مختلف بشری با رویدادهایی مرتبط است که برای آن ملت، معنایی دقیق و عمیق و ارزشی بنیادین و نمادین دارد، از این نظر آغاز سال ایرانی انطباق تام و تمام با طبیعت و زمین داشته و جایگاه ممتازی پیش چشم جهانیان دارد.

نوروز ازجمله مهم ترین آیین های کهن ایرانیان و نمادِ شکوهمند فرهنگ ایرانی است که از دوره باستان تا امروز پایدار مانده است که دارای ویژگی های ممتاز و ارزش های جهان شمول است که بر ارزش های اخلاقی و انسانی، ترویج صلح و نوع دوستی، حفظ و پاسداشت طبیعت و محیط زیست تمرکز دارد که از منظر انطباق پذیری فرهنگ ایرانی با فرهنگ جهانی و موضوع جهانی شدن قابلیت تبیین و بررسی های درازدامن را دارد.

نوروز باستانی، جاذبه ها، تنوع و گوناگونی مراسم و آیین های نوروزی در مناطق و نواحی ایران، این سرزمین کهن و باستانی در ایام تعطیلات نوروزی و به ویژه اول تا روز سیزدهم نوروز خود حدیث مفصلی است از جاذبه ها، آداب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کنیم سفرهای نوروزی هدر نرود؟

چه کنیم سفرهای نوروزی هدر نرود؟