مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1398 ساعت 13:552019-05-27سياسي

ذوالفقار علی (ع) نمادِ تشیع مسلمانانِ «دربند» بود


، شمشیرِ ذوالفقار در دستِ او و خورشید نمادِ نور رسالت و رسول اکرم (ص)، برفراز شیر، - " شیر" مظهرِ حضرت علی (ع) - اسدالله یا شیرخدا -، "شمشیرِ ذوالفقار" در دستِ او و "خورشید" نمادِ نور رسالت و رسول اکرم (ص)، برفراز شیر، نمادی است مبنی بر حضور تشیع در شهر ایرانیِ دربند در قفقاز روسیه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسجد یا آرامستان فرقی ندارد، دستِ کم از همان دوره ی قاجار هر جا که قرار بوده حضور ایرانی های شیعی در شهر دربند روسیه اعلام شود، از این آرم استفاده کرده اند.

مرتضی رضوانفر – عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی – که مدتی برای پژوهشِ آثار ایرانی در این منطقه حضور داشته است به ایسنا توضیح می دهد: شهر تاریخی دربند که به دست قباد و فرزندش خسرو انوشیروان ساخته شد، در سال 2003 میلادی به عنوان یک شهر ساسانی در یونسکو به ثبت رسیده است، همچنین به عنوان قدیمی ترین شهر روسیه و تنها شهر شیعه نشین این کشور شناخته می شود.

دربند در طول حیات خود آثار و نمادهای بسیاری از فرهنگ ایرانی را تا امروز حفظ کرده است، از آنجمله می توان به قلعه ساسانی نارین قلعه و دیوار 40 کیلومتری شهر و یا آثار اسلامی در دوره صفوی و قاجاری اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالفقار علی (ع) نمادِ تشیع مسلمانانِ «دربند» بود

ذوالفقار علی (ع) نمادِ تشیع مسلمانانِ «دربند» بود