مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 تیر 1398 ساعت 10:582019-07-06سياسي

پزشکان زیر بار «پیوند عضو از محکومانِ اعدام» نمی روند


طرح آیین نامه ای مبنی بر اهدای عضو از محکومان به اعدام، واکنش افراد شاخص حوزه پیوند کشور مانند دکتر ایرج فاضل- پدر پیوند عضو ایران و رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی تهران را به دنبال داشت و تاکید کردند که چنین کاری از نظر اخلاقی درست نبوده و تیم .

- طرح آیین نامه ای مبنی بر اهدای عضو از محکومان به اعدام، واکنش افراد شاخص حوزه پیوند کشور مانند دکتر ایرج فاضل- پدر پیوند عضو ایران و رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی تهران را به دنبال داشت و تاکید کردند که چنین کاری از نظر اخلاقی درست نبوده و تیم های پیوند حاضر به انجام آن نیستند.

در ادامه این واکنش ها دکتر علی جعفریان - رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره) نیز در گفت وگو با ایسنا، ضمن مخالفت با اهدای عضو از محکومان به اعدام، گفت: سابقه این موضوع محدود به چین است؛ چراکه هم تعداد اعدام هایشان زیاد است و هم مشکلاتی از نظر فرهنگ اهدای عضو از فرد مرگ مغزی دارند.

وی با بیان اینکه در دنیا به شدت با این موضوع مخالفت شده است، گفت: زیرا عنوان می شود که وقتی موضوع اهدا مطرح است، فرد حتی برای بعد از مرگش موافقت می کند که اعضایش را اهدا کند، کارت اهدای عضو دریافت می کند و خودش مایل به اهدای عضو است، اما فرد اعدامی اصلا چنین شرایطی ندارد و معنای تمایل برای او معلوم نیست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان زیر بار «پیوند عضو از محکومانِ اعدام» نمی روند

پزشکان زیر بار «پیوند عضو از محکومانِ اعدام» نمی روند