خودروسازها در زمین سوخته شرکای خارجیبه گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، توقف خط تولید شرکت کره ای کیاموتورز در ایران که در ابتدای هفته جاری رسما از طریق رسانه ها اعلام شد، اتفاق دور از انتظاری نبود؛ - دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا که انحصار تولید خودرو در کشور را در دست دارند، از سال های گذشته و به ویژه پس از امضای برجام، همواره به دنبال جذب شرکای خارجی برای تولید خودرو بوده اند. به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، توقف خط تولید شرکت کره ای کیاموتورز در ایران که در ابتدای هفته جاری رسما از طریق رسانه ها اعلام شد، اتفاق دور از انتظاری نبود؛ چراکه پس از آنکه شرکت های پژوسیتروئن، رنو و برلیانس عزم خود را برای ترک ایران جزم کردند و با پشت پا زدن به تعهدات خود ایران را ترک کردند، به نظر می رسید راه برای خروج سایر شرکت های خودروسازی خارجی نیز هموار شده باشد. دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا که انحصار تولید خودرو در کشور را در دست دارند، از سال های گذشته و به ویژه پس از امضای برجام، همواره به دنبال جذب شرکای خارجی برای تولید خودرو بوده اند. ماحصل این تلاش، عقد قراردادهای تولید در قالب تولید مشترک یا خرید سهام (جوینت ونچر) با شرکت های خودروسازی ژاپنی، کره ای، فرانسوی، چینی و سوئدی بوده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |