مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 11:382019-08-18فرهنگي

مروری بر سینمای ایران در اسکار


مستند «در جستجوی فریده» بیست و پنجمین نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم یین المللی جوایز سینمایی اسکار خواهد بود.

- مستند در جستجوی فریده بیست و پنجمین نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم یین المللی جوایز سینمایی اسکار خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سینمای ایران که از سال 1977 برای اولین بار فیلمی را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار انتخاب کرد در طول بیش از چهار دهه گذشته، بیست و چهار فیلم ایرانی را برای شرکت در این رویداد سینمایی انتخاب کرده است و امسال و در اسکار 2020؛ بیست و پنجمین حضور سینمای ایران با یک مستند رقم خواهد زد.

ماحصل 24 حضور سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم خارجی (بهترین فیلم بین المللی) جوایز اسکار، کسب دو جایزه با فیلم های جدایی و فروشنده ساخته های اصغر فرهادی و یک نامزدی با فیلم بچه های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی بوده است.

سال گذشته از میان 87 فیلمی که واجد شرایط رقابت در شاخه فیلم خارجی جوایز اسکار شدند، 7 کشور آثار مستندشان را به عنوان نماینده خود در این رویداد انتخاب کردند که شامل گورهایی بدون نام به کارگردانی ریتی پان از کامبوج، والتز والدهیم ساخته روث بکرمن از اتریش، الدورادو ساخته مارکوس ایمهوف از سوییس، شکارچی روح از رائد عندونی به نمایندگی از سینمای فلسطین، زرد مم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر سینمای ایران در اسکار

مروری بر سینمای ایران در اسکار