مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 شهریور 1398 ساعت 08:332019-09-03اقتصادي

لبنان وضعیت فوق العاده اقتصادی اعلام می کند


نخست وزیر لبنان اعلام کرد، دولت اجرای طرحی برای تسریع در اصلاحات مالی را آغاز کرده و وضعیت فوق العاده اقتصادی اعلام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاه، سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفت، سیاست حفظ ثبات نرخ ارز کشور در برابر دلار آمریکا ادامه خواهد یافت.

وی افزود، وزرا و سیاست مداران و قانون گذارانی که در نشست بررسی وضعیت نابسامان اقتصادی دولت حضور داشتند، در مورد کل طرحی توافق کردند که امور مالی و اقتصادی را در مسیری پایدارتری قرار می دهد.

درباره اعلام حالت فوق العاده اقتصادی توافق نظر وجود دارد.

حریری در پایان این نشست که میشل عون، رییس جمهوری لبنان هم در آن حضور داشت، به روزنامه نگاران گفت: در این شرایط بد اقتصادی دولت باید اقدامات سریعی از جمله موضوع بودجه را اجرایی کرده و مسائل مربوط به آن مانند چگونگی کاهش کسری بودجه را حل کند.

دولت برای تسریع در کار جلسات بیشتری برگزار خواهد کرد.

لبنان تحت فشار یکی از سنگین ترین بدهی های دولتی در سطح جهان با 150 درصد تولید ناخالص داخلی قرار دارد و سال هاست که رشد اقتصادی پایینی را تجربه می کند.

حریری افزود، اقدامات پیشنهادی شامل عدم خروج از چارچوب بودجه سال جاری است که موجب می شود اقدامات سیاسی دشوار مانند حذف سمت های دولتی، کنار گذاشتن واحدهایی که خزانه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنان وضعیت فوق العاده اقتصادی اعلام می کند

لبنان وضعیت فوق العاده اقتصادی اعلام می کند