مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 06:512019-10-23اقتصادي

فرونشست زمین آخرین واکنش طبیعت به رفتار های نادرست انسان


فرونشست زمین پدیده ای است که هیچ راه درمانی ندارد و با صرف هزینه های گزاف هم قابل برگشت نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بهره برداری های بی رویه از منابع زیرزمینی برای مصارف آب اشامیدنی، صنعت و کشاورزی، فعالیت های عمرانی، بهره برداری از معادن زیر زمینی و انفجار ها و همچنین ایجاد تونل برای مترو در کلان شهر ها را ازجمله علل ایجاد پدیده فرو نشست در دشت ها دانست.

علی محمدی مقدم با بیان این اینکه ریزش و نشست زمین در دشت ها و به دنبال آن بسته شدن خلل و فرج لایه های زیرین خاک، موجب مرگ تدریجی طبیعت و کشاورزی خواهد شد، گفت: هم اکنون 11 دشت کشاورزی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 4 دشت (شهرکرد، خانمیرزا، سفیددشت و فرادنبه) ممنوعه بحرانی هستند.

وی تنها راه مقابله با این پدیده را انجام اقدامات پیشگیرانه دانست و افزود: انجام فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری برای تغذیه دشت ها، کاهش بهره برداری از سفره های زیرزمینی و تغییر الگوی کشت از اقدامات پیشگیرانه و مقابله با پدیده فرو نشست زمین است.

محمدی مقدم افزود: برای برون رفت از این چالش فرونشست زمین، سال گذشته 200 میلیارد ریال و امسال 400 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای اقدامات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین آخرین واکنش طبیعت به رفتار های نادرست انسان

فرونشست زمین آخرین واکنش طبیعت به رفتار های نادرست انسان