مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آبان 1398 ساعت 07:012019-10-27اقتصادي

ظرفیت اقتصادی بیش از دو هزار گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد


2 هزار و 100 گونه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده ولی این مهم سهمی در اقتصاد این استان ندارد.

- مرکز کهگیلویه و بویراحمد، 2100 گونه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که بنابه گفته کارشناسان برخی از این گونه ها جزو گونه های نادر هستند ولی این سرمایه های ارزشمند در طبیعت زیبای این استان به حال خود رها شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج از نهایی شدن و ابلاغ سند توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه گیاهان دارویی دارد به گونه ای که می توان بخش اعظمی را در این بخش مشغول به کار کرد.

عزیزالله جعفری افزود: در برنامه اجرایی وظایف دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر مشخص شده و بر مبنای این سند باید فعالیت های خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: در صورت اجرایی شدن سند توسعه گیاهان دارویی استان شاهد اتفاقات خوبی از جمله رونق تولید، درآمد و اشتغال هستیم و سطح زیرکشت گیاهان دارویی توسعه می یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه 160 تن به عنوان یکی از مهمترین طرح های اقتصادی در دست اجرا است گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع در حال ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت اقتصادی بیش از دو هزار گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد

ظرفیت اقتصادی بیش از دو هزار گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد