مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 12:532019-11-11فرهنگي

دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش ایجاد می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ایجاد دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش از توابع شهرستان کنگاور خبر داد - مرکز کرمانشاه، فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ هنر و رسانه در کنگاور شرکت کرده بود با اعلام این خبر گفت: هنر تعزیه از دیرباز در شهرستان کنگاور و روستا های اطراف رونق خاصی دارد و روستای فش با همایش بزرگ دوازدهم محرم که همه ساله اجرا میشود، از مناطق پیشرو در این زمینه به شمار میرود.

فاضلی زاد افزود: گروه عاشوراییان کنگاور یکی از پنج گروه راه یافته به بخش اجرای عراق همایش بین المللی تئاتر تعزیه (روایت راهیان) در ایام اربعین امسال بود که این امر نشان دهنده پتانسیل فوق العاده این هنر در کنگاور است.

وی تاکید کرد: برهمین اساس، خواسته هنرمندان تعزیه در کنگاور مبنی بر راه اندازی دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش، با نظر مساعد اینجانب و کارشناسان اداره کل ارشاد استان مواجه شد و بودجه های لازم برای تحقق این امر را فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین به توان هنرمندان کنگاوری در زمینه شعر اشاره کرد و گفت:: در سنوات قبل جشنواره شعر طنز با گویش محلی در این شهرستان برگزار میشد که با استقبال خوبی از سوی هنرمندان استان مواجه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش ایجاد می شود

دبیرخانه دائمی تعزیه در دهستان فش ایجاد می شود