مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 08:542019-11-12اقتصادي

خسارت آفت مگس زیتون در قزوین به 5 درصد رسید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خسارت آفت مگس زیتون در استان به کمتر از 5 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید اسماعیلی ظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی مگس میوه مدیترانه که با حضور رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیران و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: طی دو سال گذشته باتلاش باغداران وکارشناسان جهاد کشاورزی، خسارت آفت مگس زیتون در استان کاهش یافته که جای تقدیر دارد.

وی افزود: آفت مگس زیتون یک آفت همگانی است که جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در راستای کنترل انجام داده تا از بروز خسارت به باغات زیتون جلوگیری شود.

اسماعیلی تصریح کرد : طی چند سال گذشته با تغییر اقلیمی که در سطح کشور رخ داده برخی از عوامل خسارت زا در باغات بروز کرده که مهمترین عامل عدم رعایت مسایل قرنطینه ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: نظارت مناسب بر مسایل قرنطینه از ورود آفت به باغات جلوگیری می کند.

وی به مگس میوه مدیترانه در باغات اشاره کرد و گفت : این آفت بیش از 300 گونه گیاهی را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت طغیان باعث آسیب جدی و از بین رفتن باغات میوه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت آفت مگس زیتون در قزوین به 5 درصد رسید

خسارت آفت مگس زیتون در قزوین به 5 درصد رسید