مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 11:162019-11-25اقتصادي

تحقق حقابه کشاورزی گلپایگان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت


تحقق حقابه کشاورزی از طرح بازنگری مجدد در حقابه کل رودخانه قمرود از سرشاخه های دز تا سد 15 خرداد در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهمن نکویی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان بارندگی در گلپایگان سالانه به طور متوسط یک سوم بارندگی کشوراست، اظهار داشت: سالانه بیش از 25 میلیون مترمکعب آب از منابع زیر زمینی در این شهرستان برداشت می شود.

گلپایگان به مناطق ممنوعه بحرانی تبدیل شده است وی افزود: از سال 90 تا کنون در این شهرستان آب های زیرزمینی با شیب بسیار تندی برداشت و به همین دلیل با افت ارتفاع آب های زیر زمینی مواجه شدیم به طوری که از سال 70 تا 97 گلپایگان منطقه ممنوعه و اکنون به منطقه ممنوعه بحرانی تبدیل شده است.

مدیر امور منابع آب گلپایگان گفت: برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در شهر گلشهر منجر به فرو نشست زمین در این منطقه شده است و تنها راهکار آن کنترل ورودی و خروجی آب به سطح زمین است به همین دلیل کف شکنی ها محدود و چاه های غیر مجاز منبعد پر خواهند شد.

نقشه برداری 200 کیلومتر از حریم رودخانه های شهرستان وی گفت: نقشه برداری 200 کیلومتر از حریم رودخانه های شهرستان مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفت و به زودی اجرا می شود بنابراین با هر گونه تصرفی در این مسیرها برخورد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق حقابه کشاورزی گلپایگان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت

تحقق حقابه کشاورزی گلپایگان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت