مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 12:262019-11-26سياسي

تاکید شهردار مشهد بر برنامه ریزی برای دستیابی همگان به کتاب


باید برای فراهم شدن امکان دسترسی همه به کتاب برنامه ریزی داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، شهردار مشهد در همایش بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد گفت: از آنجا که دسترسی به کتاب برای همه قشرهای مردم فراهم نیست و در سبد کالای خانوار جزو کالاهای لوکس محسوب می شود لذا باید برنامه میان مدت برای فراهم شدن امکان دسترسی همه به کتاب داشته باشیم.

محمد رضا کلایی افزود: باید برنامه مشارکتی در زمینه کتابخوانی داشت که با هدف عدالت اجتماعی طی برنامه 10 ماهه می توان از طرق مختلف نظیر امانت دهی یا کرایه کتاب در مناطق کم برخوردار امکان دسترسی همگان به کتاب را فراهم کرد.

وی ادامه داد: شهر مشهد از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی بسیار برخوردار است و باید به عنوان شهر نمونه و پایتخت کتاب و کتابخوانی باشد.

وی گفت: سال گذشته نیز پس از افتتاح کتابخانه مرکزی در مشهد پیش بینی می شد جهش جدی در این حوزه رخ دهد اما این اتفاق آنگونه که باید نیفتاد لذا باید برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در زمینه در اختیار قراردادن کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مشهد داشته باشیم.

رییس انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد نیز در این همایش گفت: رفتار و مسئولیت های اجتماعی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جوامع دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید شهردار مشهد بر برنامه ریزی برای دستیابی همگان به کتاب

تاکید شهردار مشهد بر برنامه ریزی برای دستیابی همگان به کتاب