مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1398 ساعت 07:202019-11-29فرهنگي

تاریخ سازان ایرانی ایدفا چه گفتند؟


سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا)، به عنوان مهمترین رویداد رقابتی سینمای مستند در جهان، به گونه ای پیش رفت که سال تاریخ سازی برای سینمای ایران رقم خورد؛ - سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا)، به عنوان مهمترین رویداد رقابتی سینمای مستند در جهان، به گونه ای پیش رفت که سال تاریخ سازی برای سینمای ایران رقم خورد؛ اتفاقی که شاید تا سال ها، تکرار نشود.

صبح روز چهارشنبه گذشته، چند ساعت پیش از آیین اهدای جایزه های ایدفا 2019 بود که ایسنا پیش بینی کرد سینمای ایران در حوزه مستند تا ساعت هایی دیگر می تواند فراتر از آن نیز واقع شد؛ اتفاقی که در ایران نیز باید دیده و درک شود.

در این دوره از ایدفا که سینمای مستند ایران حضور چشمگیری در آن داشت، یک تاریخ سازی در همان روز نخست شکل گرفت که برای نخستین بار در تاریخ 32 ساله جشنواره، فیلمی از سینمای مستند ایران (سایه های بی خورشید - اثر مهرداد اسکویی) برای افتتاحیه جشنواره (Opening Film) انتخاب شد.

دو تاریخ سازی دیگر هم توسط همین فیلم واقع شد؛ با این فیلم، اولین جایزه سینمای مستند ایران در بخش فیلم های مستند جشنواره به دست آمد (بهترین کارگردانی)، همچنین برای نخستین بار، یک فیلمساز ایرانی، دو بار و در دوره مختلف از جشنواره به جایزه رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ سازان ایرانی ایدفا چه گفتند؟

تاریخ سازان ایرانی ایدفا چه گفتند؟