مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 09:572019-12-14اقتصادي

تحویل 144 راس شتر برای ایجاد اشتغال در روستا ها


ستاد اجرایی فرمام امام (ره)، با هدف ایجاد شغل و کسب درآمد، 144 نفر شتر تحویل روستاییان خراسان جنوبی داده است.

- مرکز خراسان جنوبی، نماینده شرکت مجری این طرح در استان گفت: همچنین در این راستا هزار و 61 راس دام سبک با نژاد پربازده در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

براساس تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در 15 مهر، قرار است با اجرای طرح پرورش 10 هزار نفر شتر و 25 هزار راس گوسفند، تا پایان سال 1400 برای 12 هزار نفر در استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای این طرح 300 میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت 5 ساله و کارمزد 4 درصد پرداخت می کند.

حسینی افزود: طرح پرورش شتر و دام سبک در تمام شهرستان های استان و با شناسایی افراد واجد شرایط توسط 24 تسهیلگر این ستاد اجرا می شود.

وی تکمیل زنجیره ارزش تولیدات شتر را از دیگر اهداف تفاهمنامه امضاء شده دانست و گفت: خرید تضمینی شیر شتر، راه اندازی واحد های صنعتی از جمله کارخانه بسته بندی شیر، شیرخشک، گوشت شتر و سایر فرآورده های این حیوان از جمله پشم و روغن کوهان از برنامه های آینده این طرح است.

نماینده شرکت مجری این طرح در استان افزود: برای تامین علوفه مورد نیاز این دامها، کشت بذر خارشتر در 10 هکتار از مراتع استان درنظر گرفته شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحویل 144 راس شتر برای ایجاد اشتغال در روستا ها

تحویل 144 راس شتر برای ایجاد اشتغال در روستا ها