مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 دی 1398 ساعت 07:502020-01-08اقتصادي

برداشت بی رویه گیاهان دارویی در اراضی ملی


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به بهره برداران غیرمجاز برای برداشت گیاهان دارویی در اراضی ملی هشدار داد.

- ایسنا/زنجان معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به بهره برداران غیرمجاز برای برداشت گیاهان دارویی در اراضی ملی هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، جلیل سلطان نژاد گفت: استان زنجان با داشتن مراتع در سطح یک میلیون و 137 هزار و 60 هکتار دارای گیاهان مرتعی خودرو بوده که برخی از این گیاهان به صورت دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برخی از بهره برداران با برداشت های بی رویه و غیراصولی علاوه بر آسیب به مراتع موجب کاهش سطح و توان تولیدی این گیاهان شده است.

این مسئول، ریزوم ثعلب، زیره سیاه، ریشه کوکب، پیاز گل نرگس، پیاز گل لاله سرنگون، ریشه های ختمی، کاسنی، ریواس وحشی، روناس، زنبق وحشی، کوکب وحشی، شیرین بیان، سنبل الطیب، چله داغی، سورنجان، انواع پیازها، قره قات، شقایق، انواع لاله ها، سوسن چهل چراغ، ریشه و پوست درختچه ها و درختان جنگلی را از اقلام ممنوعه و غیرمجاز اعلام کرد و افزود: این گونه ها جزو گونه های تهدیدشونده، در حال انقراض و جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می شود و بهره برداری آن ها از عرصه های منابع طبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بی رویه گیاهان دارویی در اراضی ملی

برداشت بی رویه گیاهان دارویی در اراضی ملی