مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 06:452020-01-18سياسي

اختلالات اضطرابی در بین همدانی ها زیاد است


یک روانشناس شرایط روحی روانی مردم همدان و شهرهای مشابه را ارزیابی کرد و گفت: از نظر علمی همدان دارای اقلیم خشکی است و مردمانش در دوره های تاریخی سختی های زیادی را متحمل شده اند بنابراین اختلالات اضطرابی به ویژه در همدان زیاد است.

- دکتر وحید همتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وقتی یک رویداد استراس زا ایجاد می شود باید آگاه باشیم که شخصیت افراد با یکسری ویژگی ها درآمیخته شده است، اظهار کرد: یکی از این ویژگی ها وجود عاطفه مندی منفی در برخی افراد است؛ در واقع افرادی هستند که برای هر رویداد منفی و استرس آور آمادگی دارند و مستعد هستند که هیجانات منفی را بیشتر تجربه کنند.

وی ویژگی دیگر این افراد را منفی گرایی عنوان کرد و افزود: افرادی که مسائل و رویدادها را غیرقابل کنترل و پیش بینی می بینند، همین امر عامل مهمی محسوب می شود که در بحث رویدادهای استرس آور آسیب پذیرتر باشند بنابراین باید برای مقابله با رویدادهای استرس زا سرسخت بود که این امر نیازمند مؤلفه های احساس تعهد، تلاش مندی و کنترل مندی است تا ضمن کنار آمدن با شرایط، سطح استرس، تنش و غم پایین بیاید.

وی احساس کنترل درونی را علاوه بر سرسخت بودن از دیگر ویژگی های مثبت به منظور مقابله با رویدادهای استرس زا دانست که البته نباید با احساس کنترل محیط و افراد اشتباه گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلالات اضطرابی در بین همدانی ها زیاد است

اختلالات اضطرابی در بین همدانی ها زیاد است