مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 14:452020-02-04اقتصادي

بهره برداری از مرکز تکثیر و گله داری شتر پربازده شیری در اردکان


با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، مرکز تکثیر و گله داری شتر پربازده شیری در اردکان به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردکان، با حضور مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسؤولین استان و شهرستان، مرکز تکثیر و گله داری شتر پربازده شیری در شهرستان اردکان به بهره برداری رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح و بهره برداری از این مرکز بابیان اینکه استان یزد در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است و با کمبود نزولات جوی مواجه است، گفت: کشاورزی و دام پروری در این منطقه باید به سمتی برود که به آب زیادی نیاز نداشته باشد.

وی اظهار داشت: نژادهای پربازده دامی نسبت به سایر نژادها توانایی و عملکرد بالاتری دارد که به عنوان مثال، میانگین شیردهی شترهای نژاد پربازده روزانه بیش از پنج کیلوگرم است و قیمت بسیار مناسبی هم در بازار دارد.

رضایی بابیان اینکه مردم استان یزد نسبت به مصرف گوشت شتر علاقه داشته اند، افزود: با توجه به فرهنگ سازی و الگوسازی که در این زمینه صورت گرفته است استقبال خوبی در جهت استفاده از گوشت شتر در کشور شده است که درمجموع باعث شده است پرورش شتر به روش سابق و در بیابان به صورت سیستم صنعتی و بسته و اقتصادی تبدیل شود که موجب اشتغال و کارآفرینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از مرکز تکثیر و گله داری شتر پربازده شیری در اردکان

بهره برداری از مرکز تکثیر و گله داری شتر پربازده شیری در اردکان