مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 07:552020-02-06اقتصادي

خشکیدگی 70 درصدی تالاب های کشور


معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: گستره تالاب های کشور 3 میلیون هکتار است که در مقایسه با مساحت ایران، سطح قابل توجهی نیست.

- محمدرضا لاهیجان زاده ظهر امروز در آیین افتتاح پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان اظهار کرد: از مجموع مساحت یک میلیون و 648 هزار کیلومتری ایران، گستره مساحت تالاب های کشور تنها 3 میلیون هکتار است.

وی عنوان کرد: در حالی هر هکتار تالاب می تواند بین 5 تا 15 هزار دلار خدمات اکوسیستمی داشته باشد که بیشتری سهم خدمات در حوزه کشاورزی در هر هکتار بیش از 400 دلار نیست.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: اینها همه در حالی است که در کشور متاسفانه موفق به حفظ همان گستره 3 هزار هکتاری تالاب ها نشده ایم و آسیب های زیادی به آن ها وارد شده است.

لاهیجان زاده تاکید کرد: تا پیش از سیل فروردین ماه امسال در عمل بین 65 تا 70 درصد تالاب های کشور خشکانیده شده که این به معنای عدم مدیریت بهینه منابع آب است.

وی با اشاره به خشک شدن بسیاری از تالاب های کشور تصریح کرد: حیات تالاب های گاوخونی، هورالعظیم، هامون و بسیاری از تالاب های استان فارس با تهدید مواجه است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تالاب های لرستان از نظر اکوسیستمی ارزشمندی بسیار بالایی دارند، افزود: این در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکیدگی 70 درصدی تالاب های کشور

خشکیدگی 70 درصدی تالاب های کشور