مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 05:052020-02-08اقتصادي

سیستان و بلوچستان دارای بالاترین تراکم پرورش شتر مرغ


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر سیستان با8واحد شتر مرغ بالاترین تراکم پرورش شتر مرغ را داراست.

- محمدرضا بندانی در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و از طرفی علاقمندی افراد به پرورش شترمرغ، در مرکز و جنوب استان نیز این صنعت در حال گسترش و توسعه است به طوری که بالغ بر 40نفر جهت احداث جایگاه پرورش شتر مرغ گوشتی و مولد به مدیریت امور اراضی معرفی شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز در راستای در راستای پرورش، توسعه و تکمیل زنجیره پرورش شتر مرغ 4 پروژه در همین راستا به بهره برداری رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر تعداد3 واحدپرورش شتر مرغ توام صنعتی با ظرفیت اسمی 75قطعه مولد و1100قطعه پرواری وتعداد 8واحد پرورش شتر مرغ گوشتی صنعتی با ظرفیت اسمی 2 هزار و 450 قطعه و تعداد 7واحد پرورش توام به صورت سنتی با ظرفیت 840قطعه متعلق به بخش خصوصی و موسسات دولتی در حال فعالیت هستند.

بندانی در همین رابطه اضافه کرد: در این واحدها سالیانه 160تن گوشت شتر مرغ و 4هزار قطعه جوجه تولید می شود.

وی افزود : به منظور گسترش وتوسعه پرورش شتر مرغ در استان طرح توسعه وتکمیل زنجیره تولید و پرورش شتر مرغ در استان در قالب برنامه 4ساله تدوین که عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان دارای بالاترین تراکم پرورش شتر مرغ

سیستان و بلوچستان دارای بالاترین تراکم پرورش شتر مرغ