مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 15:252020-02-22اقتصادي

تهرانی ها به پویش نخریدن کالاهای بدون قیمت بپیوندند


یدالله صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کنند.

وی ادامه داد: درج قیمت بر روی کالاها باعث ایجاد شفافیت و امکان حق انتخاب به مصرف کننده، می شود اما کالاها بدون درج قیمت علاوه بر ایجاد ابهام، مصرف کننده را برای مطلع شدن از قیمت واقعی کالاها به زحمت می اندازد و باعث می شود آنها برای مطلع شدن از قیمت واقعی کالاها به جاهای مختلف سرکشی کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: عمده ترین تخلف اصناف استان تهران به ترتیب درج نکردن نرخ بر روی کالا، صادر نکردن فاکتور و گران فروشی است.

وی تصریح کرد: فاصله بین تعداد افرادی که قیمت را بر روی کالاها خود درج نمی کنند بسیار بیشتر از تعداد گرانفروشان در استان تهران است.

هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تهران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای تنظیم بازار و تسهیل در خرید شهروندان در آستانه سال جدید هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 14 تا 23 اسفندماه در شهر تهران برپا می شود و در شهرستان های استان نیز به تناسب جمعیت حداقل یک نمایشگاه برپا خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهرانی ها به پویش نخریدن کالاهای بدون قیمت بپیوندند

تهرانی ها به پویش نخریدن کالاهای بدون قیمت بپیوندند