مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اسفند 1398 ساعت 11:062020-02-24اقتصادي

ملخ های مهاجم قشم را ترک کردند


فرماندار قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: احتمال می رود ملخ های موجود از نوع بالغ و پروازی بوده اند که از جزیره قشم عبور کرده اند.

علیرضا نصری افزود: در پی مشاهده دسته های ملخ در روستای دولاب قشم، عملیات ردیابی و جستجوی ملخ صحرایی در 800 هکتار از مراتع و روستاهای غرب جزیره آغاز شد.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قشم ادامه داد: دو اکیپ توسط اداره جهاد کشاورزی و مدیریت امور شهری سازمان منطقه آزاد قشم عملیات دیده بانی، ردیابی و جستجوی ملخ صحرایی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: همچنین یک اکیپ آموزش دیده و مجهز به سم و سمپاش در روستای دولاب مستقر است تا در صورت مشاهده دسته های ملخ با آنان مبیارزه شود.

نصری خاطرنشان کرد: مردم و دهیاران روستاهای غرب جزیره نیز اطلاع رسانی شده که در صورت مشاهده دسته های ملخ به سرعت اداره جهاد کشاورزی و یا فرمانداری قشم را مطلع نمایند.

از ابتدای اجرای طرح مبارزه با آفت ملخ در سال گذشته تا کنون بیش از 640 هکتار از مراتع این شهرستان در منطقه های روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک سمپاشی شد.

بیش از 500 هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و 6 هزار و 620 بهره بردار در این بخش فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ های مهاجم قشم را ترک کردند

ملخ های مهاجم قشم را ترک کردند