مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اسفند 1398 ساعت 11:162020-03-02اقتصادي

عملیات بیابان زدایی در حدود 3 هزار هکتار اراضی اصفهان انجام شد


محمدحسین شاملی روز دوشنبه گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات نهالکاری در یک هزار، قلمه کاری بر روی مالچ در 400، مالچ پاشی در 800 و مدیریت هرزآب ها و بذرپاشی در 700 هکتار اراضی استان بیشتر در مناطق شرقی انجام و همچنین 125 هزار اصله نهال کاشته شد.

وی هزینه اجرای طرح های نامبرده را 300 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این عملیات در قالب 37 طرح در 12 ماه اخیر در استان به اجرا در آمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه 16 کانون بحرانی فرسایش خاک در استان به مساحت بالغ بر یک میلیون و 92 هزار هکتار وجود دارد، اظهارداشت: جلوگیری از افزایش بیابان ها و کاهش ریزگردها از جمله اصلی ترین نیازهای منطق مرکزی کشور و بخصوص اصفهان به شمار می رود.

شاملی با اشاره به اجرای طرح های مرتبط با جنگل همزمان با بیابان زدایی تصریح کرد: امسال جنگل کاری با بذر در سه هزار و 362 هکتار و جنگل کاری با بذر بصورت مشارکتی در 285 هکتار و عملیلت نگهداری و ذخیره گاه جنگلی در هفت هزار و 300 هکتار از اراضی مناطق استان انجام شد و در این راستا 330 هزار اصله نهال هم در نقاط مختلف توزیع کردیم.

وی هزینه اجرای این طرح ها را افزون بر 10 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: 24 فقره قرارداد گروه های گشت و مراقبت در سطح اصفهان برای حفاظت از عرصه های طبیعی و جنگلی با اعتباری بالغ بر حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات بیابان زدایی در حدود 3 هزار هکتار اراضی اصفهان انجام شد

عملیات بیابان زدایی در حدود 3 هزار هکتار اراضی اصفهان انجام شد