مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اسفند 1398 ساعت 12:402020-03-07اقتصادي

تقویت پوشش گیاهی عامل مهمی در کاهش سیلاب ها


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بر نقش مهم پوشش گیاهی در جذب بارش، افزایش نفوذ باران و کاهش سیلخیزی حوزه های آبخیز تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان جنگل ها، ابوالقاسم حسین پور با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز ملی درختکاری، حفظ و احیای پوشش گیاهی را از جمله رسالت های ذاتی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری خواند و افزود: تقویت پوشش گیاهی هدف و جوهره اصلی کلیه طرح های منابع طبیعی است که به انحاء مختلف در قالب طرح های متفاوت اعم از احیای جنگل، مرتع، بیابان و همچنین عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در قالب طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح حوزه های آبخیز هدفگذاری می شوند.

وی پوشش گیاهی را سرباز حفظ آب و خاک دانست و تصریح کرد: گیاه به عنوان سدی زنده در برابر جریان رواناب ایستادگی می کند و با افزایش نفوذ باران و سیلاب به درون زمین، از حجم و شدت سیلاب ها در مقایسه با اراضی مشابه بدون پوشش گیاهی به شکل محسوسی می کاهد.

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب سازمان جنگل ها، سال 1398 را علی رغم تمامی رخدادهای آن، بواسطه وقوع سیل های متعدد و مخرب، سال سیلاب نامید و اشاره داشت: با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی و تشدید سیلاب ها، باید به مقوله پوشش گیاهی بیش از گذشته پرداخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت پوشش گیاهی عامل مهمی در کاهش سیلاب ها

تقویت پوشش گیاهی عامل مهمی در کاهش سیلاب ها