مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اسفند 1398 ساعت 11:502020-03-09پزشكي

سرانه مصرف شیر در همدان پایین است/ «شیر» بهترین عامل تقویت سیستم ایمنی بدن


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مصرف شیر پاستوریزه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند گفت: سرانه مصرف شیر در کشور و به تبع آن استان ما پایین است - محمد نظرپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مردم با خیالی آسوده در شرایط فعلی می توانند شیر مصرف کنند اظهار کرد: بهترین نوع شیر، شیر پاستوریزه کم چرب است و هیچ نگرانی برای مصرف شیر پاستوریزه در برابر بیماری کرونا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در تهیه شیرهای پاستوریزه و استرلیزه بسته بندی شده، تمام اصول بهداشتی رعایت می‎شود افزود: هنگام بسته بندی در معرض هوا قرار نمی گیرد، بنابراین ویروس نمی تواند بر شیرهای پاستوریزه و استرلیزه تأثیرگذار باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 370 هزار رأس گاو و گوساله اصیل، دو رگ و بومی وجود دارد و تعداد یک میلیون و 400 هزار رأس گوسفند و 150 هزار رأس بز داریم افزود: برنامه تولید شیر خام استان در سال 98 حدود 370 هزار تن بوده که 200 هزار تن آن به مصرف داخل می رسد و میزان مازاد مصرف 175 هزار تن است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در کشور و به تبع آن استان ما پایین است تصریح کرد: سرانه مصرف شیر خام در دنیا 160 کیلوگرم است در حالی که در ایران به 115 کیلوگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف شیر در همدان پایین است/ «شیر» بهترین عامل تقویت سیستم ایمنی بدن

سرانه مصرف شیر در همدان پایین است/ «شیر» بهترین عامل تقویت سیستم ایمنی بدن