مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اسفند 1398 ساعت 07:202020-03-11سياسي

حمله «ویروس اخبار بد» به ایرانی ها/ مصرف گرایی فست فودی اخبار


نخبگان به جای آگاه کردن جامعه از مخاطرات روانی ناشی از انتشار اخبار بد، نظر جامعه را به سمت مسائل دیگری منحرف می کنند که عموماً چندان ضروری یا حتی با اهمیت نیستند.

- خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ؛ علی اکبر جناب زاده متأسفانه سال 1398 برای ایرانیان سال سختی بود؛ وقایع و فجایع مختلف از همان ابتدای سال و اکنون هم ویروس کرونا.

اما مردم ما امسال از جانب یک نیروی بسیار قدرتمندتر مورد تهاجم قرار گرفتند: سیل اخبار بد.

طی ماه های اخیر، خبرگزاری های خارجی و داخلی با سرعتی سرسام آور مشغول انتشار اخباری سیاه و سفید پیرامون وقایع ایران بوده اند.

جامعه ایران صبح خود را با اخبار بدی آغاز می کند که هرکدام از آن ها به تنهایی می تواند یک شوک عظیم باشد، اما ظاهراْ ما عادت کرده ایم که روزانه با اخبار بد مواجه شویم.

این پدیده تنها در ساحت مطالعات میان رشته ای علوم انسانی قابل تحلیل است، در حالی که به نظر می رسد حلقه های دانشگاهی ما بحث در مورد این مسئله را نادیده می گیرند.

حتی بسیاری از دانشگاهیان و متفکران جامعه در بند همین تله گرفتار می شوند.

آن ها نه تنها اخبار بد را مصرف می کنند، بلکه برخی از آن ها حتی مشغول تولید چنین اخباری هستند و به شرایط استرس زای ناشی از انتشار گسترده اخبار بد دامن می زنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله «ویروس اخبار بد» به ایرانی ها/ مصرف گرایی فست فودی اخبار

حمله «ویروس اخبار بد» به ایرانی ها/ مصرف گرایی فست فودی اخبار