مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اسفند 1398 ساعت 17:052020-03-16ورزشي

مبارزه با اخبار جعلی و شایعه پراکنی؛ سهم رسانه ها در مهار کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در این میان افراد سوجو و فرصت طلب برای تحقق اهداف غیر انسانی خود به شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی اقدام کرده و نگرانی را به وجود می آورند.

شماری از فعالان رسانه ای شهرستان ری براین باورند که در این شرایط حساس رسانه با توجه به نقش و اثرگذاری خود در جامعه باید پای کار آمده و با انتشار اخبار و ارائه اطلاعات دقیق و شفاف سازی از سوی مسئولان بهداشت.

دست افراد فرصت طلب را کوتاه کنند.

پرکردن خلاء خبری برای مقابله با شایعه پراکنان وحید محمدی یکتا مدیر خبرگزاری مهر در استان تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اطلاع رسانی دقیق و شفاف در خصوص ویروس کرونا با توجه به اهمیت و حساسیت آن در جامعه از نیازها و مطالبات مردم به شمار می رود.

وی افزود: نقش اصحاب رسانه در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و سایر حوزه ها واضح و مبرهن بوده و نقش و ارتباط مستقیمی با افکار عمومی دارد.

یکتا عنوان کرد: ارائه اطلاعات کامل و جامع، بازگو کردن عواقب شیوع ویروس کرونا در جامعه و شفاف سازی در این حوزه موجب هشیاری مردم می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و اهمیت آن، نباید هیچ گونه خلاء خبری وجود داشته باشد چرا که در این صورت افراد فرصت طلب اقدام به شایعه پراکنی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با اخبار جعلی و شایعه پراکنی؛ سهم رسانه ها در مهار کرونا

مبارزه با اخبار جعلی و شایعه پراکنی؛ سهم رسانه ها در مهار کرونا