مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 فروردین 1399 ساعت 05:052020-03-21بين الملل

صادرات گاز ترکمنستان به اروپا؛ یک طرح با صدها اما و اگر


کارشناس سیاسی روس با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور ترکمنستان به «باکو» گفت: عشق آباد در تلاش است تا با همکاری آذربایجان بتواند به آروزی دیرینه خود دست یافته در اجرای پروژه ترانس خزر اقداماتی انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمد اف طی هفته های گذشته در رأس یک هیأت از مقامات عالی رتبه این کشور به باکو پایتخت آذربایجان سفر کرد.

وی در این سفر در دیدار همتای آذربایجانی خود بر گسترش همکاری در زمینه های مختلف از جمله موضوع انرژی تاکید کرد و  در ادامه طرفین 17 سند همکاری امضا کردند.

در این زمینه ویکتوریا پانفیلوا کارشناس سیاسی روس در تحلیلی جزییات این سفر و اقداماتی که در آینده توسط دو کشور و برنامه های که کشورهای فرا منطقه ای برای منطقه در نظر گرفته اند را مورد بررسی قرار داده است.

در این مطلب آمده است: عشق آباد و باکو با استفاده از زیرساخت های بندری که در دریای خزر دارند، همکاری در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در امتداد مسیر دریای خزر - دریای سیاه را توسعه می دهند.

توافق در این باره در مذاکرات بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان تأیید شد.

رؤسای جمهور همچنین در مورد ایجاد یک سیستم چند جانبه متعادل تأمین انرژی به بازارهای اروپا براساس تنوع مسیرها بحث و بررسی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات گاز ترکمنستان به اروپا؛ یک طرح با صدها اما و اگر

صادرات گاز ترکمنستان به اروپا؛ یک طرح با صدها اما و اگر