مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 11:152020-04-12اقتصادي

تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن


علی دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش تراکم سن مادر در مزارع گندم و جو، جهت جلوگیری از ایجاد خسارت در این مرحله و به ویژه در مراحل بعدی رشد مزارع، از تاریخ 24 فروردین نسبت به سمپاشی مزارع خود باید اقدام کنند.

وی افزود: آفت سن مادر در بعضی از مزارع شهرستان مشاهده شده که در منطقه باروق به مرحله نرم مبارزه رسیده و باید جهت جلوگیری از خسارت آفت به مزارع سمپاشی بر علیه آن انجام شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری، 24 هزار و 161 هکتار از زمین های کشاورزی میاندوآب به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 13 هزار و 371 هکتار مربوط به گندم دیم و 10 هزار و 790 هکتار مربوط به گندم آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: چهار هزار و 654 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان نیز زیر کشت جو رفته است که سه هزار و 416 هکتار مربوط به جو آبی و هزار و 238 هکتار مربوط به جو دیم است.

میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به 950 هزار تُن از این اراضی تولید می شود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن

تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن